Po otočení plynem kucká a dusí se
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Po otočení plynem kucká a dusí se
Zdravím kolegové!
Mám takový problém a tak bych Vás chtěl požádat o radu.. Nedávno se mi při offroadovém tréninku s kamarády stalo, že jsem se zastavil s motorem normálně vrčícím na volnoběh a když jsem pak chtěl přidat plyn, začal se pokuckávat a dusit a spíš by chcípl, než že by se otáčky zvedly.. Stalo se mi to tehdy 2x s tím, že jsem vždy motorku nechal chvíli stát zhasnutou a pak normálně nastartoval a jel.. Od té doby jsem začal přidávat do benzinu kvalitní aditiva, abych palivový systém pročistil.. Dnes se mi to stalo zase.. Jel jsem asi 100km/h a najednou jak když by někdo vypl zapalování.. Zastavil jsem, motor na volnoběh běžel krásně, jakoby nic, ale na pokyn plynu reagoval také kuckáním a dušením.. Bylo to ale jako blesk z čistého nebe.. Opět jsem moto zhasl, počkal, nastartoval a od té doby se to zase nestalo..
- vzduchový filtr ok
- chod motoru jinak ok
Nějaké nápady? Ukazuje to spíš na karburátory nebo kamsi do elektroniky?
Mám takový problém a tak bych Vás chtěl požádat o radu.. Nedávno se mi při offroadovém tréninku s kamarády stalo, že jsem se zastavil s motorem normálně vrčícím na volnoběh a když jsem pak chtěl přidat plyn, začal se pokuckávat a dusit a spíš by chcípl, než že by se otáčky zvedly.. Stalo se mi to tehdy 2x s tím, že jsem vždy motorku nechal chvíli stát zhasnutou a pak normálně nastartoval a jel.. Od té doby jsem začal přidávat do benzinu kvalitní aditiva, abych palivový systém pročistil.. Dnes se mi to stalo zase.. Jel jsem asi 100km/h a najednou jak když by někdo vypl zapalování.. Zastavil jsem, motor na volnoběh běžel krásně, jakoby nic, ale na pokyn plynu reagoval také kuckáním a dušením.. Bylo to ale jako blesk z čistého nebe.. Opět jsem moto zhasl, počkal, nastartoval a od té doby se to zase nestalo..
- vzduchový filtr ok
- chod motoru jinak ok
Nějaké nápady? Ukazuje to spíš na karburátory nebo kamsi do elektroniky?
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Svíčky myslím. Špatná tepelná hodnota.
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Jsou tam nové tak 6 - 8 000 km a jsou to CR10EK (nebo CR9EK, teď nevím jistě).. A udělalo to v různých teplotách.. Teď to bylo cca 80°C na oleji, předtím tak 100°C.. Mezitím jsem kolikrát vyjel a tyhle teploty tam měl a nic, vše šlapalo jak má..Sinner píše:Svíčky myslím. Špatná tepelná hodnota.
EDIT: Mám tam NGK CR10EK.. Měnil jsem je někdy na podzim 2012, tzn. že od té doby na nich může být tak 8 000 km..
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
bordýlek v karbcích? jak se tam to palivo točí, tak to občas sedne někam na trysku a pak se dusí? po chvíli se zas může ten nějaký kousek uvolnit a posunout jinam takže to zas jede. Býval to dost častý problém na pionýrech vždycky pomohlo zastavit, protřepat a jelo se dál
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Tohle se mi zdá nejpravděpodobnější, jen mě dneska zarazilo, jak prudce ten motor "zdechl".. Protože on by měl nějakým způsobem běžet i na jeden z karburátorů, ne? Když za určitých situací je jeden odstavován tím solenoidem.. A tohle je, jako by člověk oba karbce zavřel..trewis píše:bordýlek v karbcích? jak se tam to palivo točí, tak to občas sedne někam na trysku a pak se dusí? po chvíli se zas může ten nějaký kousek uvolnit a posunout jinam takže to zas jede. Býval to dost častý problém na pionýrech vždycky pomohlo zastavit, protřepat a jelo se dál
- Rimmerak
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 870
- Registrován: pon 17. lis 2008 0:13:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
No já bych to spíš než na karburátory tipoval na elektriku. Buď vynechává zapalovací cívka, nebo CDIčko. Může to být jenom v konektorech. Zkus kontaktolem prostříkat konektor k CDIčku. Jak říkáš, kdyby to byl bordel v karbci, tak to jede na ten druhej karburátor. DRko má taky jenom 1. Kdyby to bylo svíčkou, tak tam jsou 2 a zapálila by to ta druhá. Proto to spíš vypadá na elektriku k zapalovací cívce nebo zapalování samo.
R 1997, od 37000km, teď 78000 km.
-
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 569
- Registrován: pon 17. led 2011 23:02:12
- Bydliště: Janov nad Nisou
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
hele já dal aditiva jednou do auta a jak se ty karbony uvolnily tak se to všechno začlo srát.Takže bych je už nikdy nikam nedal
FREEWIND Móóóóóóc líbit ale já už nemít
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Tady to aditivy není určitě, ty spíš naopak pomohly (je-li to v karburátorech).. Co se elektriky týče, to by muselo být asi vadné CDI, nebo senzor polohy klapek, protože na volnoběh běží motor jakoby se nic nedělo..
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Zkontroluj si magnetický ventil.Senzor klapky je jenom na pravým karbecu.Na volnoběh jedeš na oba kar.Jak přidáš tak senzor hlídá polohu klapky a jakmile se dostane do určité polohy(nevím až do jaké) sepne ventil a spustí se ti i druhý karburátor,aby měl motor dostatek paliva.Je možný že máš,třeba,zlomenej drát k ventilu,nebo je sám špatnej.Já sem ten ventil zrušil.
Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec.Nezeptáš-li se,budeš blbcem po celý život
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Na ten solenoid jsem měl také podezření, ale i když by se zavřel a jeden karburátor by se tím odstavil, motor by běžel alespoň nějak z toho jednoho, ne? Co se senzoru týče, je sice umístěný napravo, ale klapky karburátorů jsou na společné hřídeli..honza780 píše:Zkontroluj si magnetický ventil.Senzor klapky je jenom na pravým karbecu.Na volnoběh jedeš na oba kar.Jak přidáš tak senzor hlídá polohu klapky a jakmile se dostane do určité polohy(nevím až do jaké) sepne ventil a spustí se ti i druhý karburátor,aby měl motor dostatek paliva.Je možný že máš,třeba,zlomenej drát k ventilu,nebo je sám špatnej.Já sem ten ventil zrušil.
Hm.. Když tak zavzpomínám na průběh toho posledního výpadku, tak to bylo ne jako když se zavře plyn, to by motor bručel a "poprdlával".. Tohle bylo spíš jako když by se vypnulo zapalování.. Vše zůstalo aktivní, jen motor duněl a nereagoval na plyn, jednou dokonce vystřelil, jako když při jízdě z kopce vypnete zapalko a za chvilku ho zas zapnete.. Když jsem zastavil a vyřadil motor stále běžel na volnoběh, ale na přidání plynu reagoval tak, jak jsem popsal.. Záhada..
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Na ten jeden karburátor ti to nepojede.Málo benzínu.Je tam větší válec než v DR.Proto dva,jeden jakoby přídavnej.
Pro jistotu:propoj karurátory napřímo bez ventilu jak to mám já.Když pojede je to ventil a když to zase udělá tak jdi po cestě od svíček až po CDI.
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=74 ... ddid=35370
Pro jistotu:propoj karurátory napřímo bez ventilu jak to mám já.Když pojede je to ventil a když to zase udělá tak jdi po cestě od svíček až po CDI.
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=74 ... ddid=35370
Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec.Nezeptáš-li se,budeš blbcem po celý život
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Lukáš ten silenoid odpojil a jedemu to jak z praku, spotřeba o trochu větší. Ten silenoid má snad za úkol jen na začátku (při zapojení druhého karburátoru) regulovat podtlak. Jinak je dál bez funkce. Což by mimochodem potvrzovalo můj názor, že za normálních okolností nejedou oba karburátory najednou. Ale jak vždy zdůrazňuji, vařím z vodičky
ɐɹoɟ oɥıuznʞsıp ɹoʇɐɹǝpoɯ
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Všechno co je príma, je buď nebezpečné, zakázané, drahé a nebo se po tom tloustne.
"Piješ?" Pokud je to otázka, tak ne, pokud je to nabídka, tak ano!
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Stačí mírně stáhnout bohatost a máš spotřebu stejnou.Já mám ted' 3,5 na zimu dávám 4.Jezdím 4,7 na 100 a žádný kadla kadla.Pravda akcelerace perfekt.Sinner píše:Lukáš ten silenoid odpojil a jedemu to jak z praku, spotřeba o trochu větší. Ten silenoid má snad za úkol jen na začátku (při zapojení druhého karburátoru) regulovat podtlak. Jinak je dál bez funkce. Což by mimochodem potvrzovalo můj názor, že za normálních okolností nejedou oba karburátory najednou. Ale jak vždy zdůrazňuji, vařím z vodičky
Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec.Nezeptáš-li se,budeš blbcem po celý život
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Tady je asi nejhorší to, že se tahle "vada" projevila poprvé asi před měsícem a pak až teď.. Navíc po opětovném nastartování jde motor zase jakoby nic, takže to bude docela psina poznat, jestli nějaký postup skutečně zabral..
- šimi
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 860
- Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
- Bydliště: Zbýšov u Brna
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Hele,neblbne Ti spínač na bočním stojánku?yuri13 píše:Tady je asi nejhorší to, že se tahle "vada" projevila poprvé asi před měsícem a pak až teď.. Navíc po opětovném nastartování jde motor zase jakoby nic, takže to bude docela psina poznat, jestli nějaký postup skutečně zabral..
Všude dobře,doma manželka...
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
to by chcípla uplně, ne?
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Přesně tak.. To by pak neběžela na volnoběh.. Popravdě, po dlouhých úvahách padá největší podezření na jednotku CDI.. Proč?
1. karburátory to být nemůže, to by se v jednu chvíli musely ucpat, nebo jinak selhat oba dva, navíc by takováhle příčina měla nějaký náběh (motor by začal na vteřinu vynechávat a pak by umřel)
2. senzor polohy klapek to být také nemůže, pokud by měl závadu, nevyřešilo by ji vypnutí/zapnutí
3. spínači, nebo konektory to být také nemůže, protože by to zas nevyřešilo pouhé vypnutí/zapnutí
Ale stejně doufám, že se pletu..
1. karburátory to být nemůže, to by se v jednu chvíli musely ucpat, nebo jinak selhat oba dva, navíc by takováhle příčina měla nějaký náběh (motor by začal na vteřinu vynechávat a pak by umřel)
2. senzor polohy klapek to být také nemůže, pokud by měl závadu, nevyřešilo by ji vypnutí/zapnutí
3. spínači, nebo konektory to být také nemůže, protože by to zas nevyřešilo pouhé vypnutí/zapnutí
Ale stejně doufám, že se pletu..
- šimi
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 860
- Registrován: ned 05. říj 2008 13:39:33
- Bydliště: Zbýšov u Brna
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Měl jsem víc vyhnutou tu nožku "takové to očko"na stojánku.A při jízdě jsem občas nevědomky přišlápl patou stojánek.Motorka se dusilatrewis píše:to by chcípla uplně, ne?
a vynechávala.Při jízdě ve stoje chcípala a střílela do výfuku.Na neutrál samozřejmě šlapala jak hodinky.
Dost dlouho mě trvalo než jsem na tuto "hovadinu"přišel.Přihnul jsem nožku víc dovnitř a bylo to ok.Napadlo mě,kdyby spínač občas sepnul mohl by to způsobovat taky.Kámoš ho na své Yamaze prostě odpojil,protože mu občas když přejel díru takhle blbnul.
Všude dobře,doma manželka...
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
I pád na hubu,je pohyb směrem dopředu !
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Což o to, ale to mě nedělá.. Mě takhle z ničehož nic motor vypne a je vypnutý, což mě donutí zastavit.. Stojím, mám vyřazeno a na neutrál motor šlape jakoby nic.. Zkusím přidat plyn a motor začne kuckat a dusit se.. Neudusí se, ale otáčky nejdou nahoru ani o píď.. Pustím plyn a motor si zas v poklidu volnoběží.. Vypnu zapalko, chviličku nechám být a zas motor nakopnu.. Chytí hned, jde normálně do otáček a tak zase jedu.. Díky ale za tip!šimi píše:Měl jsem víc vyhnutou tu nožku "takové to očko"na stojánku.A při jízdě jsem občas nevědomky přišlápl patou stojánek.Motorka se dusilatrewis píše:to by chcípla uplně, ne?
a vynechávala.Při jízdě ve stoje chcípala a střílela do výfuku.Na neutrál samozřejmě šlapala jak hodinky.
Dost dlouho mě trvalo než jsem na tuto "hovadinu"přišel.Přihnul jsem nožku víc dovnitř a bylo to ok.Napadlo mě,kdyby spínač občas sepnul mohl by to způsobovat taky.Kámoš ho na své Yamaze prostě odpojil,protože mu občas když přejel díru takhle blbnul.
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Já se z toho zvencnu! Dneska mi to udělalo zas! Ale zjistil jsem další věc.. Na volnoběh motor sice běží, ale je znát že vynechává.. Z výfuku je znatelně cítit benzin a co je největší gól, když jsem ho nechal chvíli takhle šlapat a poslouchal jsem ho, tak bylo znát, že vynechává, vynechává, vynechává a pak najednou na chvíli dobrý a pak zase vynechává.. Dokonce se nakonec srovnal, tak jsem naskočil, ujel asi 50m a zas..
Motorka to udělala asi 4x za sebou na úseku cca 500m, vždycky bezproblému naskočila.. Pak naposled naskočila a od té doby zas ok.. To ať mi někdo vysvětlí.. Zkoušel jsem pak jet po rozbité cestě, aby se motorka třásla, esi není někde třeba kabel prodřený nebo tak něco a na to motor vůbec nereagoval, prostě šlape jak hodinky.. :/
Přemýšlel jsem i nad teorií s vadným solenoidem mezi karburátory, ale to by mi - když ten motor "chcípne" ve vyšší rychlosti - během decelerace motor nevystřelil a na volnoběh by nekuckal..
Ach jo.. Začínám trochu podezřívat CDI..
Motorka to udělala asi 4x za sebou na úseku cca 500m, vždycky bezproblému naskočila.. Pak naposled naskočila a od té doby zas ok.. To ať mi někdo vysvětlí.. Zkoušel jsem pak jet po rozbité cestě, aby se motorka třásla, esi není někde třeba kabel prodřený nebo tak něco a na to motor vůbec nereagoval, prostě šlape jak hodinky.. :/
Přemýšlel jsem i nad teorií s vadným solenoidem mezi karburátory, ale to by mi - když ten motor "chcípne" ve vyšší rychlosti - během decelerace motor nevystřelil a na volnoběh by nekuckal..
Ach jo.. Začínám trochu podezřívat CDI..
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Hele, chlapi.. Teď mě tak napadá.. Jak jsme vůbec přišli na to, že ten solenoid odpojuje jen jeden karbec? Když se pozorně podívám do manuálu, tak je tam krásně vidět, že z toho ventilu "jde" podtlak pro membrány do obou zároveň..
Takže buď jsou odpojené, nebo zapojené oba..
Takže buď jsou odpojené, nebo zapojené oba..
- hroch
- Pátá kolona
- Příspěvky: 1200
- Registrován: čtv 02. říj 2008 14:57:52
- Bydliště: pribram bohuzel
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
odvzdušnení nadrže jsi zkoušel ?jestly funguje a nedela se ti tam podtlak?
x x x jinak to neumim
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Nádrž dýchá, to by pak jinak nejelo vůbec, ale je to dobrý tip, pamatuji si na to z Jawy 350, kterou jsem měl, že jsem tam musel do nového víčka odvětrávání dodělávat, protože se mi tam dělal podtlak..
Každopádně.. Zdá se, že jsem možná lokalizoval závadu.. Jedna z fajfek měla nejspíš nějakou dobu mírně povolený vnitřek.. Interferenční odpor se začal uvnitř mlít a opalovat a odpor ve fajfce rostl až občas došlo ke ztrátě kontaktu.. Druhá fajfka byla ve viditelně lepším stavu.. Takže doufám, že záhada je tím vyřešena.. Klasika, závada by se vyřešila fajfkami za pár stovek, ale takhle tu mám nakoupené náhradní CDI a kompletní cívku.. Tak hlavně aby už mě nic jiného nepotkalo, v pátek vyrážíme směr Albánie..
Každopádně.. Zdá se, že jsem možná lokalizoval závadu.. Jedna z fajfek měla nejspíš nějakou dobu mírně povolený vnitřek.. Interferenční odpor se začal uvnitř mlít a opalovat a odpor ve fajfce rostl až občas došlo ke ztrátě kontaktu.. Druhá fajfka byla ve viditelně lepším stavu.. Takže doufám, že záhada je tím vyřešena.. Klasika, závada by se vyřešila fajfkami za pár stovek, ale takhle tu mám nakoupené náhradní CDI a kompletní cívku.. Tak hlavně aby už mě nic jiného nepotkalo, v pátek vyrážíme směr Albánie..
- DEEP
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 671
- Registrován: sob 01. lis 2008 14:37:48
- Bydliště: Hradek nad Nisou Okr. Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Něco podobného mi dělala loni Inazuma GSX 750.Pravý 4 válec se pomalu ohříval a na volnoběch pobublaval.Za jízdy jsem to už neslyšel.Ostatní válce to zmákli asi za něj.
Vykuchal jsem karbce z mašiny a vyčistil tlakem přez komresor.A ještě vyměnil svíčku na 4 válci.
Po složení a nastartování neuvěřitelná změna k lepšímu.Motor šel nádherně čistě a za plynem jak by smet.Jelo to hned jako prase od 2000ot\min až na doraz 12000ot\min.Bez jediného škobrtnutí.
Paráda
Vykuchal jsem karbce z mašiny a vyčistil tlakem přez komresor.A ještě vyměnil svíčku na 4 válci.
Po složení a nastartování neuvěřitelná změna k lepšímu.Motor šel nádherně čistě a za plynem jak by smet.Jelo to hned jako prase od 2000ot\min až na doraz 12000ot\min.Bez jediného škobrtnutí.
Paráda
Co je stary,to je dobry ...
- yuri13
- Dustojník hvězdné pěchoty
- Příspěvky: 495
- Registrován: pon 31. říj 2011 0:40:21
- Bydliště: Býchory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po otočení plynem kucká a dusí se
Tak.. Po návratu z Albánie, kde mě i po výměně kabelů a fajfek motor stejně opět pozlobil, mám už kompletního viníka.. Alespoň doufám.. Na vině byla nejen vysypaná fajfka, ale nejspíš následem toho i poškozená cívka.. Vyměnil jsem svou opravenou za jinou, náhradní, a problém se za cca 2000km už neprojevil.. Takže snad hurá!