Vytekajúci benzín/ Benzín v oleji - príčina známa

Odpovědět
Rastislav11
Příspěvky: 21
Registrován: úte 28. lis 2017 22:05:29

Vytekajúci benzín/ Benzín v oleji - príčina známa

Příspěvek od Rastislav11 »

Ahojte. V posledných dňoch ma dosť potrápil vytekajúci benzín. Popíšem ako to prebiehalo a aká bola závada, príp. čo vás môže postretnúť.
Jedného dňa vo večerných hodinách som šiel previesť motorku k starým rodičom cca 6km. štart vporiadku, tak si idem a ako vchádzam do vedľajšej dediny, motorka odrazu prestala odspodku ťahať a otáčky boli nestabilné. Prídem ku bráne, motorka chcípla a už nešla natočiť. Fajn, aspoň som dorazil a nemusím tlačiť. Otvorím bránu, zavrem psa, prídem ku motorke a aha, pod motorkou našťaté. Benzín kvapkal z airboxu, z prepadu. Sú tam dva. Jeden pred filtrom, druhý pod ním. Ten pod ním je zablendovaný. Tak som odpojil hadičku, vypustím benzín..Benzín tiekol pri všetkých troch polohách kohútika. Takže problém jasný, vadný kohút. Tak som od Louisa z nemecka objednal opravnú sadu, cena 19,99 + 9 eur pošta na SVK. Objednávka rýchlo vybavená a o dva či tri dni zvonil kuriér. (Spanikáril som a rýchlo som objednával, ináč sa dá zohnať aj za 15 eur a lacnejšie, ale možno by som na to dlho čakal..Avšak výrobok je MADE IN JAPAN - o tom si povieme neskôr..) Tak fajn, pustím sa do repasu kohútika. Po rozobraní hneď vypadlo popraskané tesnenie, zvyšky sa zachytili v palivovom filtri. Vymením tesnenie a keďže v tej sade je aj pružinka, šróby, tesnenie medzi kohútom a nádržou a podtlaková membrána, tak som sa dohnal k tomu, že to všetko vymením. Po výmene všetko pozapájam, nalejem benzín, vyskúšam či netečie benzín keď je motor OFF a dívaj ho. Benzín zas tečie pri všetkých polohách. To ma dostalo mierne do zúfalstva, asi som niečo zle spravil. Znova všetko rozoberiem, vyfúkam vzduchom, membránku veľmi jemne potriem vazelínou, pružinku trošku natiahnem aby viac tlačila, zložím, skúška a drb. zas tečie. Hlava v smútku, znova vypustiť benzín, znova rozobrať a idem pekne poporiadku. Chytím do rúk obidve membrány a porovnávam. A AHA, NOVÁ membrána je iná!! hrana vybrúsená pod iným uhlom toho výčnelku, kde je tá gumička čo to tesní a celkovo je ten valčekový výčnelok kratší, tým pádom sa dobre nepritláča! A že MADE IN JAPAN! tak prehodím tú malú gumičku, nech tam je aspoň niečo nové, stará bola teda riadne tvrdá, dokonca mi praskla. membránu som chvalabohu šetril pri zaobchádzaní a dala sa použiť naspäť. Tak som ju tam šupol, všetko zložím a benzín? NETEČIE hurááá :)
Týmto by som chcel reagovať na všetky príspevky typu Benzín v oleji, benzín preteká a pod. Chyba bude pravdepodobne vždy v palivovom kohútiku. Plaváky nezastavia prítok benzínu, pretože ten hydrostatický tlak ktorý na ne tlačí je väčší ako sú plaváky schopné zadržať.Treba si takisto skontrolovať či nie je upchatý prepad benzínu, keby začal tiecť, pretože snáď to Japončíci prešpekulovali lepšie a rátali s tým, že nič nie je večné a zamedzili tomu práve tým prepadom, aby benzín nenatiekol do motora a následne do oleja. Dúfam, že som týmto niekomu pomohol :)
Odpovědět