Stránka 1 z 2
					
				Progresivní pruziny
				Napsal: čtv 19. bře 2015 14:46:40
				od Milanek
				Ahoj , nezabýval se už tímto někdo ? že bysme po vzoru transalpistu vytvorily vlastní "ceskou" progresivku 

 - cenovka by se podle serie mohla pohybovat kolem 500ky za kus tj. 1000,-  (komercni stoji 2500,) 
http://www.zbozi.cz/hledani/?q=progresi ... nt=nabidky a v zasade by to nebylo az tak slozity - stacilo by sehnat jednu nestrhanou progresivni  pruzinu a poslat ji do pruzinarny aby ji "zkoukli"  
 
PS: ze zkusenosti vim ze mezi normalnima a progres je opravdu podstatny rozdil - a to i na silnici ! - motorka daleko lip zehli tu typicky ceskou "hladkost" asfaltu +-2cm 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: čtv 19. bře 2015 20:17:59
				od Pepas01
				Mohu také potvrdit že progresivní pružiny jsou lepší a určitě je to poznat na jízdních vlastnostech, sám je na Freewindu mám  

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: čtv 19. bře 2015 22:52:45
				od Milanek
				no vyborne !  

 a co třeba nejaky primereny obulus odmenou  za vymontovani na puceni a omereni ?:-) - samozrejme bych to domluvil a zorganizoval tak aby byl prislusny cas co nejratsi 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: pát 20. bře 2015 10:49:47
				od Sinner
				Progresy jsou opravdu výrazné zlepšení.  

 Doporučuji!!!
 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: pát 20. bře 2015 18:08:30
				od Twin
				Za 1000,- bych do nich šel.
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: pát 20. bře 2015 19:18:34
				od Zbyna
				pokud by se to řešilo taky bych do toho šel
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: sob 21. bře 2015 18:47:13
				od kanko00
				Mam na "progresy" iny nazor. Na asfalte potrebujes podvozok s linearnym spravanim a rovnakou odozvou pocas celej dlzky zdvihu. Toto som diskutoval s clovekom co ladi podvozky moto...a je to jeho nazor a rada.
Problem moto je to, ze ludia nemenia v tlmicoch olej a pruziny po km alebo case. Potom ked je uz fakt problem, tak sa plesknu po vacku a daju progresy a novy olej. Potom chvalia zmenu.... Dalsia vec, nastavit si podvozok podla zafazenia. Ak mam 105 kg (ja) fak to nastavim inak ako 65 kg clovek....
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: sob 21. bře 2015 19:12:00
				od Milanek
				tvůj názor ti neberu 

 ja se o motorky staram jezdim hodne a dlouhou  a podvozky umi precist - a freewind progresy potřebuje - takze schanka po vzorove pruzine trva 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: pon 23. bře 2015 19:04:07
				od kanko00
				Milanek píše:tvůj názor ti neberu 

 ja se o motorky staram jezdim hodne a dlouhou  a podvozky umi precist - a freewind progresy potřebuje - takze schanka po vzorove pruzine trva 

 
Nenaznacoval som, ze sa nestaras o svoje moto... (prave Ty sa urcite staras)  
 
Freewind sa pri brzdeni ponara a vidla je nenastavitelna. Moj nazor na progresy je jasny kvoli mojmu podvozku na Versyse....   

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: pon 23. bře 2015 22:20:25
				od yuri13
				Škoda, že jste s tím nepřišli o měsíc dřív kolegové, to bych je byl bral také.. 

 Tehdy jsem zrova vidle dělal, teď už je kvůli tomu znovu rozhazovat nebudu.. Ale nápad je to super! Sám jsem zvažoval "zakázkovou" výrobu pér v pružinárně nedávno, ale to bylo na auto.. 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: pon 23. bře 2015 22:31:07
				od Milanek
				ja vim ted je blba doba a každý chce jezdit a je blbej cas tahat nekomu z vidle pruzinu  - ale on cas leti - leto se okuli jak nic a kdoví třeba na podzim uz bude snad  jednak dost zajemcu a jednak nejakej nadsenec co ji puci - mam cukani je koupit ale to je jednak 2600 a jednak bych pak uz ty pruziny mel 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: stř 01. dub 2015 0:34:22
				od Maxton
				Kdyby jsme se vešli do řekněme 1500kč za sadu, tak bych do toho na 100% taky šel 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: stř 01. dub 2015 8:23:12
				od Milanek
				mělo by to vyjit do 1000ky - ale musim to mit z ceho obslehnout 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: stř 01. dub 2015 12:58:25
				od Alf
				Milanek píše:mělo by to vyjit do 1000ky - ale musim to mit z ceho obslehnout 

 
Musíš to udělat typicky českým způsobem - objednat si to na e-shopu, obšlehnout a v rámci 14denní lhůty vrátit  
  
 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: stř 01. dub 2015 23:38:38
				od Milanek
				to není muj styl 

 vzhledem k tomu ze to není moje primarni moto tak na to nespecham - ale jestli se nikdo nechytne koupim progresivky ze svého a kopie do ceny rozpocitam  - i tak to bude + cca 200
 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: čtv 02. dub 2015 17:53:52
				od Twin
				To je asi jediné schůdné řešení a cena vychází pořád solidní.
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: úte 14. dub 2015 17:19:05
				od luze
				jo jo-taky bych do toho šel 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: čtv 16. čer 2016 22:24:36
				od Milanek
				Tak se rok s rokem sešel 

 ale nebojte nespím , originál progresivky jsou doma a pokud s nima budu spokojeny tak napodzim jdou z motorky a pustim se do replik , při dnesni instalaci se ale objevil nemaly problém - jsou jaksi delší 

 , dřív nez to prodejci omlátim o hlavu potrebuju ověřit jestli to nahdoou není schvalne 

 , ale pochybuju prostou vymenou pruziny i trubky jsou zas kratky -  jedina snad sance je ze by se mela nejak rezat ta rozperna trubička a nebo to proste nejsou spravny pruziny 

 kdo vi odpovi
 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: pát 17. čer 2016 13:16:03
				od yuri13
				Takže stará pružina + trubka jsou dohromady delší než tahle nová progresivka, jo? Že je progresivka delší než samotná origo je vidět na první pohled, to jo.. 
V katalogu HyperPro píšou pro XF650 Freewind typ SP-SU06-SSA032 .. S tím, že tam mají poznámku "97>" .. Ale nemyslím, že by se u Freewinda po faceliftu na vidlích něco měnilo..
 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: pát 17. čer 2016 15:27:10
				od Milanek
				yuri13 píše:Takže stará pružina + trubka jsou dohromady delší než tahle nová progresivka, jo? Že je progresivka delší než samotná origo je vidět na první pohled, to jo.. 
V katalogu HyperPro píšou pro XF650 Freewind typ SP-SU06-SSA032 .. S tím, že tam mají poznámku "97>" .. Ale nemyslím, že by se u Freewinda po faceliftu na vidlích něco měnilo..
 
vidle jsou stejny hrabal jsem se v obou - ale to jsme se moc nepohli 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: sob 18. čer 2016 12:50:21
				od hroch
				nemaj se montovat bez ty rozperny trubičky?
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: sob 18. čer 2016 15:32:34
				od Milanek
				hroch píše:nemaj se montovat bez ty rozperny trubičky?
 to zas byli o 15cm kratsi 

 uz to resim s dodavatelem
 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: stř 29. čer 2016 8:28:20
				od Milanek
				Milanek píše:hroch píše:nemaj se montovat bez ty rozperny trubičky?
 to zas byli o 15cm kratsi 

 uz to resim s dodavatelem
 
Rád bych tohle téma znova otevřel min. pro info -  sice to patří spíš do olejů do vidlí ale zachovejme kontinuitu vlákna 
 
Takže : i když prodejce (motodíly havířov) se zdá být přiměřeně solventní a už mi nabídl i peníze zpátky, já chci spíš správné pružiny a tak ho nechávám výměnu za ty správné dál řešit 

 , no to ale teď není hlavní téma - při vyhlídce na několik týdnů rozebranou motorku jsem samozřejmě vyměkl a všechno zase složil postaru , protože ale původní olej (15W)  byl i po roce od výměny už hnusný, nalil jsem tam rovnou doporučený pro progresy a to  7,5W s tím že to '"nějak" přežiju než se dočkám těch progresů - jaké bylo mé překvapení když jsem zjistil že motorka se pouhou výměnou oleje za řidší  chová PODSTATNĚ LÍP  v terénu a na rozbitých silnicích , nekope do řídítek pohlcuje podstatně víc než se starým "mazutem" a nevšiml sem si ani ze  by to bylo  nějak na skodu stabilitě (odskakování) v zatáčkách , o víkendu bylo přes 35 takže olej byl nejřidší i teplotou a pohoda ,  takže rozpor s doporučenou viskozitou ? , co se týče mně hustší olej uz tam nenaleju ani kdyby ty progresy nakonec nedopadly 
tolik jen pro info a zajimavost 
dále :  kdo ma opravdu progresy už namontované  může mi potvrdit že jsou stejně dlouhé jako originály a vkládají se tam bez uprav rozpěrek ? - jen abych věděl co mam chtít 
jo a poslední věc: výměna ložisek v krku řízení , kdo to už dělal tak určitě přisel na to že originál ložisko s rozměrem 30/52/16 je v druhovýrobě nesehnatelné , originál sada nejlevnější stojí 1290kč  - za 2 ložiska celkem darda a její dostupnost je dost bídná (čeká se i víc než týden)  , vzhledem k tomu že prachovky se dají snadno zachránit vymyslel jsem alternativu 
 
 - SKF dělá ložisko 28/52/16 k dostání za cca 220kč/kus , toto se obrousí vnitřním průměrem na brusce na kulato na pr. 30mm a máte za 440kc a flašku vyměněný krk řízení a navíc v SKF kvalitě  

,kdo nezná nikoho na brusce tak kámoš mi to nacenil "komerčně"  i s prací na 800kč za obě - tak kdo chce kontakt není problém 

 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: stř 29. čer 2016 21:05:51
				od Fifík
				Milanek píše:... toto se obrousí vnitřním průměrem na brusce na kulato na pr. 30mm ...
Něco mi říká, že solidní ložisko bude mít povrch nacementovaný a když to vezmeš na brusce 1mm na plochu, tak se dostaneš na houževnaté jádro. Pak přijdeš o obvyklou konstrukční sestavu tvrdý - měkký materiál a budeš mít měkký - měkký, což jestli si pamatuju ze školních let nikdy nedělá u zatížených spojení dobrotu.
 
			 
			
					
				Re: Progresivní pruziny
				Napsal: čtv 30. čer 2016 6:54:08
				od Milanek
				Fifík píše:Milanek píše:... toto se obrousí vnitřním průměrem na brusce na kulato na pr. 30mm ...
Něco mi říká, že solidní ložisko bude mít povrch nacementovaný a když to vezmeš na brusce 1mm na plochu, tak se dostaneš na houževnaté jádro. Pak přijdeš o obvyklou konstrukční sestavu tvrdý - měkký materiál a budeš mít měkký - měkký, což jestli si pamatuju ze školních let nikdy nedělá u zatížených spojení dobrotu.
 
no  ale rad bych upozornil ze oska v brýlích u tyhle motorky je z duralu, takze i po prebrousení bude mit základní material ložiska  jistě navrch 

 , delal jsem to takhle dřív i u jinych motorek a vždycky to skončilo jen na otlacích valecku do valive drahy a nikdy ne v ulozeni